Ieri a fost o zi specială la Uzina Dacia Renault de la Mioveni, noul director al companiei, Antoine Doucerain,

invitând presa locală şi naţională pentru a prezenta fabrica, dar şi pentru a vorbi despre realizările de până acum şi despre proiectele aflate în derulare.  

În prezentarea Uzinei s-au ales mai multe secţii de pe Platforma Dacia Renault, care au fost vizitate. În toate aceste unităţi, prezentările, de la A la Z au fost făcute de directorii responsabili pe fiecare fabrică în parte, aceştia răspunzând şi întrebărilor ulterioare. S-a văzut astfel cum se fabrică cele 6 motoare care sunt montate pe modelele Dacia şi Renault, Clio 4 şi Twingo fiind singurele moedele Renault ce primesc motorizare de la Mioveni. S-a mers apoi la departamentul presaj unde s-a explicat procesul prin care este tratată şi apoi ajunge pe maşina tabla din care sunt făcute vehiculele, după care s-a vizitat departamentul caroserie unde se echipează maşinile în funcţie de solicitările clientului şi în sfârşit s-a ajuns şi în faţa produsului finit, maşinile Duster, Logan sau Stepway, ce iau drumul celor le cumpără.

Printre toate aceste explicaţii şi prezentări ale fabricii şi maşinilor ce ies pe poarta Uzinei de la Mioveni, noul director Antoine Doucerain a vorbit despre cifrele care sunt esenţiale pentru Uzină. Am reţinut astfel, printre altele, că: # la uzină se produce o maşină la fiecare 54 de secunde # în momentul de faţă funcţionează 800 de roboţi şi peste 100 de AGV-uri, mijloace mici de transport automate în secţii # anul acesta se sărbătoresc 50 de ani de Dacia # peste două săptămâni va fi fabricat motorul h4 cu numărul 1.500.000 # Dacia ajunge să fie livrată în 44 de ţări.

„Aici fabricăm 6 motoare care sunt montate pe modelele Dacia şi Renault. Uzina are în componenţă toate meseriile unui constructor auto din România. V-am prezentat toate acestea în 5 minute, timp în care am produs 6 masini, adică o maşina la 54 secunde. Dacia Renault este uzina viitorului, iar inima uzinei viitorului este relaţia dintre angajaţi şi clienţi. Clienţii sunt cei de care ţinem cont, iar maşinile sunt fabricate în funcţie de cerinţele fiecăruia. Folosim aici toate noile tehnologii. În uzină funcţionează peste 800 roboţi şi peste 100 AGV-uri. În Uzina Dacia Renault, sunt cuprinse Uzina de mecanică şi şasiuri Dacia, uzina de vehicule şi logistica pentru distribuţia lor la clienţi. Sărbătorim anul acesta 50 ani de Dacia, s-a pornit cu Dacia 1300 şi s-a ajuns acum la Noul Duster. Motoarele care le facem sunt şi pentru Clio 4 şi Twingo. Livrăm maşini produse aici, în 44 de ţări. Masinile sunt produse personalizate în functie de cerinţele fiecărui client. În ceea ce priveşte angajaţii, avem programe complete de pregătire pentru ei şi încercăm să atragem cei mai buni lucrători. Trebuie ştiut că introducem roboţi pentru a îmbunătăţi producţia. În ceea ce priveşte următorul model produs, nu spun decât că acum ne concentrăm pe Noul Duster, el este copilul nostru. Această maşină are un potenţial uriaş, ne concentrăm pe ea“ - Antoine Doucerain, director general Dacia Renault.